Torsdag!

Underbart väder det varit idag, sool! På fm/lunch tog jag, Tuva och hundarna en promenad med Angelica & Felicia. Hälsade på våra hårt arbetande män där de var å jobba hehe och sen gick vi förbi färgargården som brann ner inatt! Så himla tråkigt, det var ju ett supermysigt ställe som alltid funnits! Dessutom tror de att branden var anlagd, fy!! : ( Jag fick ta Tuva i bärselen då hissen som vanligt inte fungera när vi skulle ut. Tog även en rask promenad ensam nu på kvällen, riktigt skönt!!

Tuva ligger o vrider å vänder i sängen fortfarande!! (Kl är 21:44 i skrivande stund). Så trist att de bra sömnvanorna ändrat sig senaste veckan. Hoppas det blir som tidigare snart igen..

Idag köpte vi nya nappar till Tuva. Hon har hela tiden haft mam'S nappar 0-6 månader. Men jag upplever att hon har svårt å hålla kvar dem å tappar dem hela tiden, och så vill hon gärna stoppa in ett finger eller två samtidigt som nappen! Så vi köpte mams 6+ mån för å testa och Tuva verkar föredra dem : ) upplever också att hon har lättare att ha kvar dem i mun! Sugdelen är ju större å rundare på 6+. Hon har rätt stor mun haha! Sen ser själva skölden på nappen väldigt stor ut nu för hennes lilla ansikte haha, men så får det va!! : ) Visste inte om man "fick" börja med större napp innan 6 mån, om det kunde vara skadligt på ngt vis vilket jag eg inte trodde men jag mailade iaf till de som tillverkar mam och fick svar typ direkt

"MAM:s nappar är gjorda efter EU-standardiserade mått, både sugdelen och skölden är litet mindre på 0-6m napparna men visst kan du börja använda 6m+ nappen. Barn är ju olika och en del kväljer av den större nappen medan andra inte får grepp om den lilla. Åldersmarkeringen är generell och ett riktmärke"

Imorgon ska jag träffa Camilla! Vi ska hem till Cilla och få se hennes lilla pojke som är exakt 1 vecka gammal idag! : ) så mys!! Och på kvällen blire grillning!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillahjartaat.blogg.se

I väntan på dig <3

RSS 2.0