Vaccin !

Idag var det dags för BVC och vaccin för min lilla älsklingstjej! Tuvas morbror följde med som stöd och blev i slutändan den som höll i Tuva medan hon fick sprutorna : ) det gick bra. Hon blev ledsen men det gick ändå över fort! Mammas duktiga tjej !! Hon väger numera 6825 gram och är 66 cm lång!

Berättade att Tuva är trälig med maten, vägrar flaskan ofta osv. Vår bvcsköterska tyckte vi skulle köra på med mer riktig mat istället. Gröt på morgonen och kvällen. Ngn lunch i form av grönsaker osv. Och erbjuda flaskan oxå självklart! Så vi får testa oss fram o se hur det går. Det var iallafall ingen fara, hon ökar på bra i vikt så det var inget konstigt! Sköönt. Man blir ju lite orolig när hon vissa dagar äter mkt mindre än hon borde osv...

Imorgon ska vi även testa sittdelen till vagnen å se om det funkar : ) herregud, vad stor hon börjar bli!! Du kom ju nyss min skatt <3 På fredag blir hon 5 månader!!!!

Annars, jag känner mig sönderstressad inför dopet. Jag vet eg inte varför. Men jag gör det. Ska bli jättekul och mysigt med dopet, ser verkligen fram emot det men det ska helt ärligt bli lite skönt å få det gjort oxå!! Eller nä, det ska bli skönt när dagen väl är här. Har märkt att det här med planering för en tid långt framåt eller vad man ska säga, det är INTE min grej! Det blir att jag drar ut på saker å gör allt precis innan fast jag haft flera veckor på mig ?! Det här blev lite luddigt men jag hoppas ni fattar haha..

Tuva verkar inte ha fått ngn feber än iaf, hoppas hon klarar sig. Men gnällig å trött har hon varit. Jag la henne redan vid 18:30. Ska försöka ge henne lite mat innan vi ska sova själva..



Kommentarer
Anonym

Vart har du köpt dom super fina pannbanden ifrån :)?

2013-08-04 @ 22:07:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillahjartaat.blogg.se

I väntan på dig <3

RSS 2.0