Oroligt men bra!

Igår var jag hos barnmorskan igen, allt var bra tills vi skulle lyssna på bebis hjärtljud igen. H*n ogillar verkligen det och blir helstressad där inne! Så stressad att fosterljuden blir för höga och igår blev jag skickad upp till förlossningen under barnmorskebesöket! Inte kul, dessutom var jag ensam. Och blev livrädd även om jag försökte hålla masken.

Låg en timma och tog kurva. Tog blodtryck, tempen och lämnade urinprov. Inget visade några konstigheter och kurvan såg enligt doktorn bra och fin ut! Puust..

Fosterljuden ska gå upp när bebis är aktiv och rör sig men sedan gå ner till "normalt" direkt igen. Det gjorde det inte när bm lyssna med doppler, den där dopplern verkar irritera bebis sjukt mkt. När man mäter kurva så sätter man 2 grejer på magen, ena mäter bebis hjärtljud och den andra mina sammandragningar. Bebis blir alltså inte lika stressad då man inte trycker och "jagar" efter den. Och så mäter man en längre stund, i mitt fall en timme och då såg ju som sagt allt bra ut!

Lilla bebis, att du redan kan få oss helt livrädda å skapa sån oro. Hur blir det när du väl är här?! : ) Men jaa, då är du iallafall HÄR och det blir nog på ett annat sätt : )

På kvällen var sista föräldragruppsträffen, det var nog "trevligaste" gången. Typiskt att det är slut när man väl börjat prata med varandra hehe : )

När Robban kommer hem så ska vi åka åh hämta spjälsängen som kommit nu! Spännande : ) den hade tydligen kommit den 16:e men vi har inte fått ngt meddelande om det så idag ringde jag för att kolla och då sa dem att de skickat sms om att den kommit, hmm..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillahjartaat.blogg.se

I väntan på dig <3

RSS 2.0