Minskade fosterrörelser osv..

Det här med fosterrörelser är så diffust tycker jag! Alla barnmorskor mm säger olika. Senaste veckorna har bebis varit vääldigt aktiv där inne, jag har knappt kunnat sitta still för att h*n bökar runt så dant. Det är SÅ jag vill ha det också, då känner jag mig lugn!

Men efter bm besöket i onsdags så har plutt*n där inne lugnat ner sig betydligt! Och jag nojjar ju självklart sönder mig. Att gå från att det är full rulle där inne till att verkligen behöva anstränga sig för att känna ngt är INTE kul!

Har mått dåligt å varit nervös sen igår imorse! Så nu på morgonen ringde jag förlossningen och rådfrågade. Sa hur jag upplevde det och hon sa att sålänge jag känner bebis dagligen så är det lugnt, det kände hon sig trygg med att höra och var inte orolig. MEN om jag ändå är orolig o tycker det känns konstigt så är jag alltid välkommen dit för en koll. Jag sa att jag avvaktar och hör av mig igen om jag känner så..

Detta har nog varit den värsta oron under hela graviditeten för mig, usch vad dåligt man kan må pga oro!

Och inget blir ju bättre av att läsa massa skit på nätet ska ni veta..

Just nu tror jag mig känna att bebis har hicka där inne iallafall. Jag hoppas h*n blir lika bråkig som vanligt snart! : )



Kommentarer
Emelie

Du kan nog vara lugn gumman. Tänk på att de börjar bli trångt där inne å att bebis har blivit stor nu ;) i slutet av grav så känner man inte så mycke rörelser, däremot kan man få sig en ordentlig karate-spark då och då. Å förvärkar och sammandragningar kommer säkert mer ofta nu :) var inte orolig, snart är du mamma å världens lyckligaste <3 saknar dig <3

Svar: Jo jag försöker å lugna ner mig. Idag har jag känt lite mer. Tycker bara inte om att det gick från världens bök å stök till hellugnt över en dag liksom! Men jag känner ju ändå rörelser å så länge jag gör det så borde det ju vara ok! : ) Saknar dig också gumman <3 Skulle vara kul å ses snart!! Puss å Kram på min Mli
Emelie

2013-01-11 @ 15:16:07
URL: http://montanadahlberg.blogg.se
Sandra

Sluta läs på internet.. Det skrämmer ju bara upp dig! :)

Svar: Jag vet! Blir galen hehe!!
Emelie

2013-01-11 @ 23:28:36
URL: http://saandraab.blogg.se
Natalie - Liten i magen <3

Säger bara åk in ifall du inte la sluta oroa sig. Jag gick runt i tre dagar och var livrädd. Och tänkte att barnmorskorna typ skulle dömma oss/mig för att vi redan hade åkt in en gång. Men när vi väl gick därifrån var jag såååå lugn och så glad att vi hade åkt in! Dom var inte alls dömmande mot oss utan jätte jätte snälla :) Har det känts bättre idag? :)

Svar: Jo jag vet, vi har också varit inne förut pga minskade fosterrörelser och dom har alltid varit supergulliga på förlossningen! Men jag har alltid den där känslan "Fan vad jobbig jag är". Imorse var det fortfarande väldigt lugnt där inne men efter ett glas stark saft och ett långt bad så har jag känt av min lilla plutt flera ggr så jag känner mig lugnare nu! Jag hoppas h*n fortsätter böka runt så att det snart känns som "vanligt" igen! Det kändes så sjukt när jag läste ditt inlägg bara hehe, allt stämde liksom in på mig själv å senaste dagarna! : ) Skönt att vi snart har dem i våra famnar å slipper denna oro! Men det finns säkert annan oro då hehe! Kram på dig
Emelie

2013-01-12 @ 14:52:25
URL: http://www.liten2013.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillahjartaat.blogg.se

I väntan på dig <3

RSS 2.0