Update om allt..

Dagarna går och alldeles för fort : ) igår blev älskade Tuva 1 vecka, förstår inte vart tiden tar vägen.

Igår hade vi hembesök från BVC, det gick bra och kvinnan som var här verkade trevlig. Gick igenom massa info. Jag berättade om mina bekymmer med amningen, att mjölken inte tycks rinna till, att mina bröstvårtor är helt såriga och ena till o med varigt o att jag inte vill amma längre! Tuva blir inte mätt och jag har fruktansvärt ont! Hade dessutom haft 39,1 graders feber sen måndagskväll o hela natten. Hon sa åt mig att ringa upp till BB så att de fick ta en titt på mig. Så fick tid där kl 15. Jag hade lite mjölkstockning på höger bröst, därav febern. Och sen tog de lite mjölk å skicka på odling för att se om jag behöver antibiotika för såret( vilket de inte trodde, men för säkerhets skull). Jag bestämde mig eller det hade jag gjort redan hemma för att sluta amma. Jag har typ ingen mjölk, Tuva blir ej nöjd o går inte upp i vikt som hon ska samt att jag inte ens kan ha det tunnaste linnet på mig ens pga smärta! Inte värt det! Så från och med igår äter jag medicin för att "avstanna" den mjölk som finns och Tuva började igår med ersättning.

Jag är nöjd med mitt beslut! Och känner mig lättad. Nu vet jag att Tuva får i sig mat och jag slipper snart ha ont å må dåligt psykiskt pga amningen..

Inatt vaknade Tuva själv var 3:e timme. Åt, låg å spana lite och somnade sen om. Hon kändes helnöjd! Och det gjorde mig nöjd å lycklig! <3 Dagen har också flutit på bra, nu sista timmen har hon varit lite gnällig å ledsen utan att vi vet riktigt varför, magen?!

Imorse åkte vi till svärmor å åt frukost å mös ett par timmar. Sen när vi kom hem fick vi besök av Elin, Rasmus, Amanda och Lova : ) Elin är så grymt duktig å pysslig, ni ska få sen på bilden nedan vad hon hade sytt till Tuva <3 så himla fint! Fina kläder fick vi också och sen 3 påsar med kläder som hennes flickor haft åh en babysitter - snacka om bortskämda vi är <3 TUSEN TACK!!

Igår var Robbans arbetskamrater här å kikade på Tuva också : )

Jag är helt dåsig å trött av medicinen, så det känns knappt som jag vet vad jag skrivit nu haha.. Men nu hoppas jag Tuva somnar ordentligt så jag också får sova ett par timmar...




Kommentarer
Johanna

Fick inte heller ordning på amningen och Eddie tappade för mycket i vikt så jag valde att ge ersättning också. Är också nöjd att jag gjorde det, både mamma och bebis blev gladare : )

Svar: Ja precis : ) Jag hade hoppats att amningen skulle fungera bra men den gjorde inte det helt enkelt och det absolut viktigaste är bara att Tuva är nöjd å börjar öka i vikt. Jag blev så stressad av amningen och att det inte fanns tillräckligt + smärtan att jag satt å grät medan jag försökte amma, så näe inte alls värt! Nu känns allt lättare å mkt bättre! : )
Emelie

2013-02-14 @ 00:25:15
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com
Carro

Ja körde med med ersättning :) det funkade kanon och lite mysigt för då kan ju karln med mata :)

Svar: Ja precis ; )
Emelie

2013-02-14 @ 18:27:35
Riccie - Mamma till Lykke 2månader

Kan bara gissa hur jobbigt det känns när det inte funkar att amma men kan tänka mig att det tär en hel del när man inte vet om ens lilla skatt får i sig tillräcklig och så..
Men då tänkte jag va massa sköna fördelar det också måste finnas med att ge ersättning =) du slipper tänka på vad du äter, du kan ta en treo om du har ont i huvudet, du slipper tänka på att ha "rätt" kläder på dig för att amma, du slipper "mjölk fläckar" på tröjan, du slipper vakna av att tuttarna håller på att explodera och framför allt, du kan tvinga upp gubben att mata henne om natten! =) tänk så mycket bra det finns med att inte amma, om man skall se de från den ljusa sidan tänker ja!
Kramar R och dom läckande exploderande tuttarna ;D

Svar: Sant som du säger, finns ju även lite fördelar med att inte amma hehe. Men jag hade hoppats så mkt på att amningen skulle fungera "/ men nu bryr jag mig inte längre, om att det inte funka alltså. Jag är glad om lillan är glad, och det viktiga är bara att hon får i sig som hon ska och ökar i vikt! : ) Det var en ständig oro innan! Kramar till dig åh lillan : )
Emelie

2013-02-21 @ 13:05:57
URL: http://knoddensmamma.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillahjartaat.blogg.se

I väntan på dig <3

RSS 2.0