Baby semp lemolac eller Nan?!

Skruttan har haft ont i magen halva natten känns det som, legat å tagit i, gnällt å gråtit till dåodå men inget bajs vill komma ut. Hon har kämpat nu på morgonen också. Ringde BVC för lite rådfrågning men då var vår BVC tant på semester tills på måndag! Ringde 1177 men det var 20 min kö. Så ringde upp till BB.

Berättade hur det var. Och hon tyckte jag skulle testa att byta från Sempers (lemolac har vi kört) ersättning till NAN vilket var vad jag undrade om jag kunde göra. Många verkar tycka att Nan är snällare mot magen och hon sa att de använder Nan på barnkliniken. Så vi ska ge oss ut å handla det om en stund. Hon sa att vi kunde testa minifom magdroppar också..

Ni som kör med ersättning, kör ni Sempers eller Nan?

Tycker inte om denna hjälplöshet man känner - usch! Jag har ju själv världens problem mage och det gör att jag lider ännu mer med Tuva som verkar ha magont! "/ Hoppas det blir bättre efter matbytet iallafall..



Kommentarer
Anonym

Stackars liten =( min lille hade också trög mage, kämpa för att få ut nått men inget kom! Har kört miniform från första början men tycker inte det det hjälpte, har slutat med det nu och inte har det blivit värre iaf!
Men köpte lactulos (vet inte hur det stavas) Och det gjorde under redan första dagen, nu gör lilleman nr 2 1 gång om dagen!=D
Pysventiler är också jätte bra då det blir jätte jobbigt för dom små och dom behöver lite hjälp att släppa ut gaser =D

2013-02-22 @ 00:04:21
Sanna Fuentes

Stackars liten =( min lille hade också trög mage, kämpa för att få ut nått men inget kom! Har kört miniform från första början men tycker inte det det hjälpte, har slutat med det nu och inte har det blivit värre iaf!
Men köpte lactulos (vet inte hur det stavas) Och det gjorde under redan första dagen, nu gör lilleman nr 2 1 gång om dagen!=D
Pysventiler är också jätte bra då det blir jätte jobbigt för dom små och dom behöver lite hjälp att släppa ut gaser =D

Svar: Okej, vi har lactulos hemma då jag tog det ibland under graviditeten. Men hur mkt ger du då? Du upplever inte att han får magknip eller så av lactulosen? Det kunde jag få själv, det är väl lite gasbildande även fast bajset oftast kommer ut tror jag?! Men kanske värt å testa om magen fortsätter krångla iaf : )
Emelie

2013-02-22 @ 00:04:46
URL: http://sannafuentes.blogg.se/
Johanna

Vi var kört med "vanliga" sempers, inte lemolac och Eddie har inte haft några problem alls. Vi har kört sempers magdroppar och Minifom från början och han har knappt haft ont i magen alls. Så vi har inte behövt hålla på med pysventil el testat andra märke, så skönt. Hoppas hon blir bättre snart.

Svar: Okej Gud vad skönt! Läste lite om lemolacen på nätet och dom har ju tydligen gjort om receptet på den och folk är jättemissnöjda. Jag förstår dem, hade ju inget å jämföra med innan då vi bara testat just den men det jag reagera direkt på var att efter man skakat den för å sen mata så blev det grymt mkt skum i hela flaskan, såg äckligt ut och tyckte det smaka äckligt också om man jämförde med färdigblandad tetra! Så blev den tydligen efter att dom ändra receptet. Och med tanke på allt skum så tror jag Tuva fick i sig en hel del luft "/ ibland gick det ju knappt se om hon åt av ersättningen eller om det bara var skum som kom :S Vi har ju iaf bytt till Nan nu så jag hoppas det får ordningen på hennes mage : )
Emelie

2013-02-22 @ 00:12:39
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com
Johanna

Så märkligt. Ja får de i sig mycket luft så kan de ju få jätteont i magen. Så synd om dem : (
Hoppas Nan funkar bättre.

2013-02-23 @ 11:06:28
URL: http://thepeachylifeofjo.blogspot.com
Sanna Fuentes

Jag körde också miniform och sempers magdroppar från första dan och den har ju hjälpt mot magknip och sånt, det tar ju bort gaser och bubblor i magen men det har inte hjälpt mot det hårda imagen.. Då har lactulosen hjälpt jätte bra! Ne han verkar inte få magknip utav det, jag ger han 5ml min BVC-sköterska sa att man skulle ge 1ml per kg. Alltså min lilla kille väger nästan 5kg så då ska jag ge han 5ml.. Men kör lactulosen och miniform eller sempers om du är orolig för magknip. Det rekommenderade min BVC sköterska att vi skulle göra.. Hör vad din tycker =)

2013-02-23 @ 16:02:27
URL: http://sannafuentes.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillahjartaat.blogg.se

I väntan på dig <3

RSS 2.0