~ Alla dessa känslor ~

Dagarna flyter på och även om dagarna mest består av att få rutin på det nya livet och vi mestadels varit hemma sen Tuva kom så flyger dagarna förbi..

Igår hade vi återbesök för Pku-test samt vägning. Pku:n gick jättebra, Tuva snuttade på Robbans finger samtidigt som hon fick sockerlösning och hon sa inte ett knyst när de stack henne i hennes lillalilla hand. Det såg ganska brutalt ut så jag är glad att hon verkade så oberörd : )

Sen var det dags för vägning. När hon föddes vägde hon 3560 g. När vi åkte hem 3345 (de går ju ner första dygnen) men sen ska de ju vända när de börjar äta ordentligt. Jag trodde iaf att hon skulle ha gått upp igår på återbesöket då jag tyckte att hon ändå ätit ofta och bra även om mjölken inte riktigt runnit till. Men hon hade gått ner ytterligare och vägde då 3260. Jag blev skitledsen då jag inte hade förväntat mig det samt att hon närma sig sina 10%. Jag fick amma lite där samt pumpa lite för att se lite hur mkt mjölk jag har. Sen sa de att jag skulle försöka amma varannan timme och så skulle vi komma tillbaka idag söndag! Jag gjorde som de sa och idag när vi var tillbaka för vägning så vägde Tuva 3305 g, upp 45 g sen igår! Låter inte mkt men huvudsaken att det vänt och de sa att det var bra! Vi blev så glada och lättade! Så håll nu alla tummar för att hon fortsätter öka o att jag har tillräckligt med mat för att göra henne mätt å nöjd!

Igår blev jag så ledsen över allt, kände mig otillräcklig, var rädd att Tuva mådde dåligt och ja allt möjligt. Jag grät å grät å grät och Robban försökte trösta å lugna mig, även fast han också tyckte det var lite jobbigt!

Efter läkarbesöket idag så åkte vi ut till Robbans mamma o J en sväng. Och när vi kom hem så lagade Robban godaste middagen jag ätit på länge!! Mmmmh! : )

Imorgon har vi inga planer ännu. Soova hehe. Och kanske premiärgå en sväng med vagnen. På tisdag kommer Robbans arbetskompisar hit, de ska sniffa på Tuva och vi tänkte bjuda på semmeltårta : ) På onsdag kommer Elin m familj. Och ihelgen kommer ev Carro till oss, och Pappa & Eva ska hälsa på en sväng lördag eller söndag!

Älskade Tuvan älskas bara mer å mer för varje dag som går <3 Hon är det finaste som finns hihi! Bästa jag gjort och varit med om, att få barn! Herregud så mkt känslor man känner..

Förlossningsberättelse kommer inom kort : )



Kommentarer
Camilla

Det blir säkert jätte bra allt Mli och känn dig inte otillräcklig för du gör ju så gott du kan<3 Och jag ser verkligen fram emot att läsa förlossningsbeeättelsen:) kram till lilla familjen:)

2013-02-11 @ 14:56:25
URL: http://www.minunderbara.blogg.se
Carro

JAG KOMMER!!! :D ringer imorrn!' <3

2013-02-11 @ 23:05:58
Elin - I väntan på bebis i mars

Grattis till er fina flicka! Förstår att det är en jätteomställning och att man ibland kan känna sig otillräcklig. Nu längtar man ju inte mindre efter vår lilla tjej när man ser hur fin hon är. :)

Svar: Tack så mycket! : ) Det är det bästa du kommer få uppleva, helt otroligt hihi. Och vart kommer alla känslor ifrån, trodde inte man kunde känna så starkt <3
Snart är det eran tur, guud så spännande!! Du har ngt såå häftigt framför dig. Jag tycker förlossningen var mer underbart än hemskt hehe..
Emelie

2013-02-12 @ 07:39:01
URL: http://elinlovisa.se
Linnea

Ser fram emot förlossningsberättelse :)

Svar: Ja, jag ska försöka knåpa ihop det! Det fick så snabbt att det kommer nog gå fort å skriva förlossningsberättelse egentligen hehe ; )
Emelie

2013-02-12 @ 20:40:29
URL: http://detevackertattvaravi.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillahjartaat.blogg.se

I väntan på dig <3

RSS 2.0