V 22 och helgen som var..

Igår gick jag in i v 22, veckorna går men jag önskar de gick lite snabbare ändå ; ) på jobbet tycker de att magen växer å växer, det gör den säkert. Själv känner jag bara att heela jag växer haha..

Idag började jag inte jobbet förrän 12:15. Så jag låg och drog mig länge i sängen imorse, det var skönt men ändå inget kul att börja jobba så sent, man kommer till jobbet när hela dan gått i stort sett och det blir svårt att komma in i allt. Men det är bara 1 dag till som jag börjar så sent som det ser ut nu iallafall. Denna vecka är arbetstiderna olika varje dag men nästa vecka börjar jag gå 9-13 varje dag igen, så länge sjukskrivningen pågår iallafall.

Iallafall, imorse när jag låg och drog mig i sängen så drack jag isvatten för att se om jag fick ngn respons från lillfisen i magen. Isvatten kan nämligen få fart på bebis. Först hände det ingenting hur jag än låg. Men efter ett tag liggandes på rygg så såg magen nästan lite sne ut och där den var som "högst" la jag handen och kände då en spark *lycka*. Jag tog bort handen o drog upp tröjan och då kunde jag se utanpå magen hur bebis sparkade till 2 ggr! : ) Jag blev såå glad även om vi igår fick bekräftat att allt var bra med bebis. Men att känna sin lilla skatt och dessutom se h*n röra sig utanpå magen är helt obeskrivligt! Vilken känsla <3

Robban fick mail idag om att vagnen skickas imorgon, jag hade räknat med många veckors väntetid när vi väl bestämt oss för vagn men det var omgående leverans! Spännande :D Men lite läskigt att få hem vagnen så tidigt kan jag känna ibland..

Helgen som var gick väldigt fort å var mycket trevlig förutom att jag gick med lite oro i kroppen då. På lördagen så träffade vi två vänner, Carro & Peter som numera bor i Sthlm men var hemma i Norrköping på besök! Vi gick till Munken och tog några glas vin/öl (ja inte jag dårå), delade på en plocktallrik med massa gott på och p r à t à d e : ) En vän till Robban & Peter kom dit också. Han är syrian och ska förlova sig nu helgen som kommer så det blev ett hett samtals ämne. Hur allt går tillväga med trolovning, förlovning, giftemål mm, riktigt kul & höra faktiskt! Skulle vara sjukt kul att gå på ett syrianskt bröllop!! Sen gick vi vidare och mötte Ida & Peter på ett annat ställe. Ont i rumpa å rygg av allt sittande fick jag så det var grymt skönt att komma hem till sängen sen : )

Igår blev det ju som sagt en resa till förlossningen. Efter det åkte vi ut till Robbans mamma & man. Käkade frukost. Sen hjälpte Robban J med att bygga altan och jag å svärmor tog en promenad med hundarna. Sen gjorde hon lunch till oss alla, mysig dag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillahjartaat.blogg.se

I väntan på dig <3

RSS 2.0