Regnar det? Naheee...

Uusch, regnet bara öser ner där ute. Jag sitter under en filt i soffan å har tänt lite ljus, mysigt å skönt. Men jag försöker även ladda krafterna för att ta ut hundarna en sväng vilket inte alls är lockande i detta väder. Hundarna blir såå smutsiga och tycker inte heller om när det regnar....
 
Robban lagar mat, min kock hehe. Här hemma så är det i stort sett alltid han som lagar mat. Av två anledningar 1) Han tycker om att laga mat, tycker det är kul. 2) Han är superduktig och det blir alltid såå gott! Jag brukar diska efteråt, ok vi har diskmaskin men det blir inte att man ställer in allt i den. Och så sköter jag det mesta av all städning och tvätt här hemma så det jämnar ut sig väldigt bra ; )
 
Jobbdagen gick väldigt fort trots en ganska sömnlös natt och smygande huvudvärk. Jag hade medarbetarsamtal med min chef sista timmen. Gillar inte såna samtal haha, man ska prata så mkt om sig själv och hur man upplever henne som chef etc. Bra samtal men som sagt lite småjobbigt. Det gick iallafall väldigt bra, kände jag : )
 
När jag kom hem var mamma och min bror här. Mamma hade tagit ut hundarna på en promenad och så skulle hon hjälpa mig fylla i lite papper. Sen fikade vi lite. Vi testade nya delikatobollarna? Med dumlesmak. Såg sjuukt goda ut men jag tyckte inte att dom var det hehe. Bra det annars kanske jag hade fått ngn nojja på dem :D
 
Ser fram emot nästa vecka, på tisdagen där bär det av till min bror och familj i Vilhelmina. Ska bli skönt att komma bort en sväng och spec till den miljön. Det enda jag oroar mig lite för är bilresan. Det ska bli snö o kallt uppåt. Förra året när vi åkte var väglaget hemskt och jag kände mig helt pansikslagen inombords under hela resan, trodde vi skulle sladda av vägen heela tiden : ( Meeen, det är bara ta det lugnt och resan som i normala fall tar 12 timmar får så många fler timmar om det är det som behövs!!
 
 


Kommentarer
• Amanda •

Hehe ja de flesta kör mycket lugnare med en gravid eller litet barn i bilen har man märkt.. så kul att se skillnad på vissa vänner som annars kör som biltjuvar och nu kör de som pensionärer.. haha. Va skönt med en liten resa ändå :)

Och vad skönt med att ha en personlig kock ;) här är det tvärtom oftast men det gör mig inget då tvätt, disk och annat oftast hamnar på killen istället hehe för att laga lite mat.. inga problem för min del.

ps. prova att svara på den här så får jag se om det funkar för den förra vet jag inte om jag fick något meddelande på då jag varit inne via mobilen väldigt mycket nu.

KRAM

Svar: Haha ja jag hoppas Robban också kör den pensionärstilen, annars får han höra mitt tjat i 12 timmar ; ) Ska bli jätteskönt med en liten miniresa. Miljön är så härlig där uppe också då de bor på en bonngård hehe. Och så har de redan fått snö där uppe så det ska bli lite mysigt!!
Hehe ok , men sålänge man fördelar sysslorna lite så är det ju bra ; ) Jag försöker involvera Robban liite mer i städningen, så ibland tar han faktiskt fram dammsugaren nu för tiden haha ; )

Jag tror jag börjat fatta detta med kommentarsgrejen nu, det verkar funka ; ) Kraam
Emelie

2012-10-16 @ 15:26:23
URL: http://anpluscj.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillahjartaat.blogg.se

I väntan på dig <3

RSS 2.0