Lilla resan och barnmorskebesök! : )

Fy vad dålig jag varit på att blogga senaste tiden. Men jag tänker inte ha bloggen som ngt tvång, utan jag bloggar när lusten faller på! Och nu har vi ju faktiskt varit bortresta 1 vecka och i lilla Vilhelmina fungerar inte telenor överhuvudtaget. I stort sett bara Telia som fungerar hyffsat där uppe. Där min bror bor alltså! I själva Vilhelmina stad så fungerar det självklart..
 
Dagarna i Vilhelmina gick iallafall väldigt fort och var lika mysiga som vanligt. Vi hann med lite bowling och flera "myskvällar" som min brors barn alltid vill ha när vi är där hehe. Han har 5 barn!! 4 pojkar och en flicka och den yngsta är 5 och den äldsta 12. Sååå det är fullrulle i det hemmet kan man säga ; ) man är bra trött om kvällarna. Och deras mornar börjar väldans tidigt också. De är ju mjölkbönder så min bror å hans fru går ut i ladgårn runt 5 tiden på morgonen och barnen sover väl aldrig längre en sju! Bilresan dit och hem gick bra, men jag hade bra ont i svanskotan efteråt och fick vrida å vända på mig i bilen mkt. 12 timmar dit och 12 timmar hem, phuu..
 
Bebis hade ett par lugna dagar där uppe, ogillar när jag inte känner av h*n tydligt varje dag som jag vanligtvis gör. Men tillslut kom h*n igång igen. Var hos barnmorskan idag och tog upp detta då hon såg i min journal att jag varit på förlossningen för ett par veckor sen pga just detta. Hon sa att från att man börjat känna fosterrörlser så bör man känna ngt minst 2 ggr/dag. Man ska inte få panik annars men man ska försöka att ta det lugnt och verkligen känna efter då man tycker att man inte känt ngt. Ibland är det ju inte världens hårdaste kickar man får så man måste lära sig att känna igen rörelserna ändå. Och känner man absolut igenting så ska jag inte vänta 3-4 dagar innan jag ringer så som jag gjorde sist. Utan då ringer man tidigare : ) känns tryggt att ha pratat om det o veta hur man ska göra. Idag mätte vi magen å sånt och så fick vi höra lillfisens hjärta slå ♥ det var häftigt och lät väldigt tydligt!! Hon sa typ hela tiden också att "där var en spark" och dom kände inte jag så det är ju också ett bevis på att bebis rör sig mer än man verkligen känner! : ) Lilla älskliing!!
 
Förövrigt så är jag genomförkyld, ont i halsen och känner mig matt : ( inte kuul. Hoppas d försvinner fort!!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillahjartaat.blogg.se

I väntan på dig <3

RSS 2.0