Sista arbetsdagen gjord + amningskurs!

Har inte riktigt greppat att jag jobbat min sista arbetsdag på väldigt länge nu. Det känns skönt, konstigt, overkligt haha. Det var med en klump i magen å tårar i ögonen jag kramade om mina kollegor idag, fick en fin present också!

Det känns ju extra sorgligt att ta avsked för jag ska ju inte tillbaka till dem sen heller! Jag har ju bara haft ett långtidsvikariat. Men jag kommer såklart att hälsa på, det har jag lovat både barn å vuxna : )

Jullunchen idag var riktigt god faktiskt, första julmaten för i år : ) synd bara att jag som älskar rökt lax, bästa på hela julbordet inte bör äta det nu hehe..

Nu är vi nyss hemkomna från amningskursen. Den var helt ok, fick lite bra info och tips som jag tror vi kan ha nytta av : ) En sak hon prata mkt om och som vi fick se en film om var första amningsstunden precis när barnet kommit. Då läggs barnet på mammans mage och sedan får h*n själv leta sig fram till bröstet, h*n går igenom olika faser och de flesta brukar "hitta" bröstet efter någon timma men för endel tar det längre tid (vilket oxå är normalt alltså). Det visste inte jag om faktiskt. Asso jag visste ju att barnet läggs hos mamman direkt om allt är som det ska å barnet mår bra men jag trodde typ att man la det direkt vid bröstet & "hjälpte till" direkt! : ) Så ngt nytt lärde jag/vi oss iallafall!

Nu ska jag ta ett bad som vanligt ; ) sen blire slappa resten av kvällen, känner mig grymt trött!!



Kommentarer
Maggan

När jag fick Thilda kom hon bara upp till naveln ;-) hade så kort bnavelsträng ( som en skol-linjal) och när hon kom upp på mitt bröst så hitta hon de själv och jag och sköterskan "hjälpte" till lite :-) så de där är så olika , allt är inte som på filmerna mab ser som som visar :-)
Men alla är vi olika ! De där kommer gå galant ska du se :-)

Svar: Hehe ok, jo det är säkert olika : ) hon som höll i kursen idag tyckte iallafall att detta moment var superviktigt för att få en så bra "amning" som möjligt och så sa hon typ 150 ggr att hudkontakt vid amning/matning är det bästa!! : )
Emelie

2012-12-19 @ 22:18:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillahjartaat.blogg.se

I väntan på dig <3

RSS 2.0