Bm besök!

Idag har jag varit hos barnmorskan. Mamma fick följa med idag då hon inte hade ngt för sig å så slapp jag åka själv. Robban har varit med alla andra ggr men idag var det inte nödvändigt att han skulle följa med så då känns det onödigt att han tar ledigt från jobbet : )

Sf måttet var mellan 31-32, bra! Bebis hjärta slog fint och mamma fick tårar när hon hörde lilla hjärtat slå <3 hehe..

Jag frågade om hon kunde känna hur bebis låg och hon sa att man inte brukar göra det förrän nästa gång i v 35 men att hon kunde känna efter om jag ville. Och det ville jag ju, bebis hade lagt sig till rätta och hon sa att h*n var fixerad! Det kanske förklarar varför jag haft sån smärta å tryck ner down there hehe : )

Har verkligen blandade känslor för min bm. Ena gången är hon liksom "mjuk å rar" för att nästa gång vara lite spydig å påstridig kan jag tycka. Idag började hon med att vara halvspydig tyckte jag när vi diskutera sjukskrivning, läkarkontakt osv för att sedan bli "snäll" igen. Hmm, glad att det inte är hon som ska vara med på min förlossning iaf! Då hade jag nog kastat ur mig ett å annat mellan värkarna kanske haha ; )

Efter bm så tog jag en runda på stan. Köpte present till min älskling som fyller år imorgon! Han önskar sig inget så jag hoppas det jag köpte duger ; )



Kommentarer
Amanda

Åhh ojj, då kanske bebis kommer tidigare! Eller så vill h*n bara lägga sig tillrätta i tid.. spännande :)

Och hahaha EXAKT sådär kände jag för min BM.. helt sjukt och RIKTIGT skönt att inte ha henne på FL kan jag säga, de barnmorskorna var super gulliga allihop :)

Svar: Haha, jag hoppas bebis stannar till h*n är helt redo för stora vida världen iallafall. Men det verkar inte helt ovanligt att de fixerar sig tidigt för förstföderskor : )
Ja asso, jag skulle bli galen om min bm dök upp på förlossningen tror jag!! Iaf om hon dök upp medan jag ligger där å har ont haha. Jag vill inte ha henne där! Ganska sorgligt egentligen. Har alltid trott att man ska avguda sin bm typ å tycka hon är helt underbar. Tyvärr fick jag inte en "sån barnmorska". Men jag har hört att de på förlossningen brukar vara underbara som du skrev : )
Emelie

2012-12-19 @ 00:01:38
URL: http://anpluscj.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillahjartaat.blogg.se

I väntan på dig <3

RSS 2.0