Med graviditet kommer också mkt oro..

Var helt säker på att det var lördag när jag vakna! Eller vakna? Har jag ens sovit, känns det som? :P Sovit sjukt dåligt inatt. Men sen börja jag fundera och kom fram till att jag hade sovmorgon tillsammans med Robban igår och så idag = det är söndag!!

Var ju sjukskriven förra veckan och är det kommande vecka också, man bryr sig inte så mkt om vilken dag det är då!

Denna veckan har varit väldigt tuff, dels för att jag mått så dåligt och det i sin tur har lett till att jag är orolig för bebis : ( Är allt som det ska? Lever h*n? Har jag ont i brösten o letar efter alla andra symptom, hmm 1000 tankar. Har legat och läst hela morgonen om en såndär apparat man kan köpa, doppler? Man kan med hjälp av den lyssna på sitt barns hjärtslag hemma! Många som tycker det är bra och stillar oron innan man börjat känna sparkar mm. Men jag vet inte, tänk om man inte hittar rätt och därav inte hör hjärtljuden det skulle ju skapa ren panik. Så i mitt fall är det nog lika bra att låta bli?!

Önskar att 24:e sept var närmare! Vill se dig och höra att allt är bra, NU!



Kommentarer
• Amanda •

Åh var också sådär orolig i början men ultraljudet gjorde att man kände sig mycket mindre orolig :)

Det går över efter graviditeten oftast så får stå ut med det men hoppas att det bara inte blir värre så är det okej ändå finns dem som måste gå med kryckor och är till mestadels sängliggande.

Oj ja jag hört om det att vissa städer inte har det som rutin att inte berätta könet, jag var beredd på att ta ett extra ul bara för att få reda på könet om bebisen inte ville sära på benen :P hahah fast det var tills jag hörde att det inte är bra att göra för många ul då det blir en viss strålning när man gör de. Fast tänker på dem som har tvillingar dem gör jätte många ultraljud för att kontrollera barnen så vet inte hur mycket det stämmer eller hur mycket strålningen ska påverka..

Haha ja jag vet inte vad det är med att första helst ska vara en son men det är fint att ha en storebror som kan skydda det andra barnet oavsett om det blir en tjej eller kille känner jag. Tror jag känner så för att jag har en så underbar storebror :) jag hoppas såklart på att andra barnet senare ska bli en tjej, en liten prinsessa hehe.

Tack och hoppas du får känna bebisen snart det hjälper faktiskt mot alla krämpor lite grann man får mer hopp om att det ändå snart är över och så har man det finaste man kan ha ett litet barn :)

Kram

2012-08-26 @ 12:18:59
URL: http://anpluscj.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillahjartaat.blogg.se

I väntan på dig <3

RSS 2.0