Barnmorskan, födelsedag osv..

I onsdags hade jag ju tid för inskrivning hos bm. Det togs endel prover annars var det mest prat. Hon är bra, men lite "tuff". Jag hade önskat att hon var lite mer mjuk och förstående. Nästa gång jag ska dit, till henne alltså är den 30:e okt. Då är jag i V 25 och då får vi lyssna på hjärtljuden, börja mäta magen mm. Men nu längtar jag mer till ultrat som är den 24:e sept - n e d r ä k n i n g ! ! !

Igår var jag på vårdcentralen igen, fick en manlig äldre läkare denna gång. Bättre än kvinnan jag hade sist. Var ju där pga migränen och har nu fått order av honom, bm och en annan läkare att testa treo (som jag trodde var total förbjudet under grav) mot huvudvärken och migränen. Treo kunde stoppa mina migränanfall innan graviditeten så kanske kan göra det nu också. Det var iaf ok att käka det fram till v 28! Jag blev även sjukskriven fram till 10/9 och är det inte bra då ska jag återkomma..

Igår fyllde jag år mitt upp i allt också. Vi hade lite främmande här på kvällen o det var väldigt mysigt! Blev jätteglad för presenterna som jag tänkte visa bild på i ett eget inlägg! Jag fick presentkort på babyproffsen, en såå fin Bola, första plagget till bebis, en jättesöt fleeceaktig overall, en valfri behandling på Grand Hotell och middag efteråt och blommor! : )

Idag har jag inte gjort mkt alls, gråtit hehe. När Robban kom hem la vi oss i sängen och prata och jag grät såklart, försökte beskriva vad jag känner då jag förstår att det inte är lätt för honom när jag är så ledsen. Älskar dig <3 Sen kom mamma och vi åkte till min bror en sväng som är mitt uppe i flytt! Jag hade gjort en räkmacka till honom då han missade "kalaset" igår.

Nu är det snart dags å sova, jag hoppas iaf på att jag ska kunna sova lite..



Kommentarer
• Amanda •

Fina presenter :)
Du ska alltid ha rätt att byta bm om det inte känns riktigt bra med den du har fått så du vet!
Nedräkningen till ultrat var nästan den viktigaste nedräkningen bara för att få se att allt är okej, sen såklart nedräkningen till bf men ultrat var verkligen speciellt. För mig släppte all min oro som jag hade innan hoppas det blir så för dig med! Och att gråta hör lite till, det är väldigt mycket hormoner i kroppen än vanligt, jag var riktigt deppig i början men det har blivit bättre med tiden.

2012-09-02 @ 22:52:07
URL: http://anpluscj.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillahjartaat.blogg.se

I väntan på dig <3

RSS 2.0